Værdigrundlag

Værdigrundlag // Hvad tænker vi om børn og skole?

Børn skal trives. De skal trives for at lære noget, men også bare fordi børn skal trives. Det er vigtigt for os, at hvert barn på skolen trives og de skal trives hver dag. Både Anna der lige er startet i skole og Oliver fra 9. der har to skoleskift bag sig.
På KonTiki bruger vi tid og energi på dit barn hele vejen igennem skoledagen, skoleåret og skolelivet. Vi sørger for, at dit barn har indflydelse på sin egen læring og at dit barn prøver mange forskellige læringsformer.
Vi lægger vægt på, at dit barn indgår i noget af det vigtigste i livet; nemlig fællesskab. Vi skaber, og hjælper børnene med at skabe, små og store fællesskaber gennem:

• små klasser, morgenmøder og venneordningen
  • tværgående værksteder, projekter og ture ud i naturen eller ind i kulturen

Vi ønsker, at skolens ca. 200 børn skal opleve en samhørighed med hinanden. Derfor har vi hver morgen fælles morgensang. Hvert eneste år arbejder vi på en stor fælles teaterforestilling og en sommerkoncert. Hvert år er alle klasser afsted sammen på lejrskole.

Vi tror på, at det er vigtigt for et menneske at have en høj OG bred faglighed. Derfor er børnene på KonTiki gode til at læse og regne. De er også gode til at bruge deres krop, spille musik og teater, arbejde med deres hænder, skabe kunst samt at forstå kultur og natur.